تولید محتوای صنعتی چگونه باعث گسترش بازار میشود ؟

تولید محتوای صنعتی یکی از راه‌های برندسازی شرکت‌ها، کارخانجات و تولیدکنندگان صنعتی است که تولید محتوای تخصصی صنعتی با ارزش و تاثیر پذیری فوق العاده بالا می تواند کاری کند که کسب و کارهای صنعتی در جایگاه بالایی نزد مشتری قرار گیرد.

اکنون زمان آن فرا رسیده است که به کمک چنین محتوایی شرایط را طوری برای مخاطبین خود  فراهم کنید که بتوانند به طور مستقیم سفارش محصولات را ثبت کنند.

برای این کار لازم است تا به  صورت مکرر در حال مطالعه و یادگیری باشید تا بتوانید دست نخورده‌ترین اطلاعات این بازار را در اختیار مخاطبین خود قرار دهید.

اگر فکر می کنید که ساخت محتوای صنعتی خسته کننده سخت است، سعی کنید که یک محتوا برای یک محصول گرانقیمت بسازید که قرار است در یک صنعتی به فروش برسد که از آن با عبارت صنعت خیلی خسته کننده یاد می شود. Mike Jackson مدیر فروش یک شرکت خیلی بزرگ مستقر در Denver که در خط تولید محصولات خیلی باکیفیت صنعت ماهیگیری در سال 2009 شروع به کار کرده بود، به مشکلی شبیه به این برخورد کرد.

بعد از سالها اذیت شدن مدیران شرکت سنتی او که هیچ درخششی در این صنعت نداشتند برای ساخت یک خط تولید محصول با کیفیت که می توانست به ماهیگیرانی که در صدد خرید اقلام برتر بودند به فروش برسد، او بالاخره به آرزویش رسید: یک محصول بسیار گرانقیمت که فقط درصد خیلی کمی از ماهیگیران استطاعت خرید آن را داشتند، تولید شد.

وقتی از او پرسیدیم که چرا زیر بار تولید محصولی که خیلی سخت به فروش می رسد و حتی بازاریابی آن هم سخت است، رفته است او برنامه ی درخشان خود را اینگونه برای ما توضیح داد:

” من نیازی به فروش یک میلیون از این محصول در سال ندارم.” او گفت:” همه چیزی که من نیاز دارم این است که چند صد هزار تا از این محصولات را به فروش برسانم، که خیلی هم سخت نیست و تا وقتی که بازاریابی انجام می شود، آسان است: قصد دارم ببینم که کدام دسته از مردم این محصولات را خریداری می کنند. هدف من ماهیگیران حرفه ای هستند، مردم به وسیله ی خریداران تحت تاثیر قرار می گیرند. مزیت آن این است که اگر افرادی که تحت تاثیر قرار گرفته اند از محصولات صحبت کنند و از آنها استفاده کنند، مردم نیز اقدام به خرید آن محصولات خواهند کرد.”

این اولین برداشت من بود که گاهی اوقات عاقلانه است که اشخاصی را که محصول مورد علاقه در بازاریابی را خرید می کنند نسبت به آنهایی که به بازاریابی و فروش محصول به شما کمک خواهند کرد؛ نادیده بگیرید.

این افرادی که تحت تاثیر قرار گرفته اند قسمت شیرین کار بازاریابی به حساب می آیند و خیلی از برندها این افراد را نادیده می گیرند.

بررسی محتوای صنایع خسته کننده اشتباه است

چند ماه پیش، من یک پیغام از Google Plus دریافت کردم که به نظرم جالب آمد:” بهترین راه ایجاد محتوا برای کسب و کار خسته کننده من چیست؟ شوخی کردم. هیچ کسی دوست ندارد این را مطالعه کند، یا اینکه این اطلاعات را از یک نقاش به اشتراک بگذارد.”

از ناراحتی زیاد، ناامید شدم. ناراحت شدم چون صاحبان مشاغل از طریق یک محتوای بامعنی راهی برای برقراری ارتباط با چشم اندازهای خود پیدا نکرده اند. ناامید شدم چون به نظر می رسید که او دیگر دست از تلاش کشیده است.

شما می توانید یک محتوای موفقیت آمیز برای کسب و کار خسته کننده ی خود تهیه کنید. خبر خوب این که، برای انجام این کار لازم نیست کار خاصی انجام دهید فقط هر آنچه باقی صنایع برای تولید محتوای صنعت خود انجام می دهند را پیش بگیرید. 

و خبر بد این است که: ساخت یک محتوای موفقیت آمیز برای یک صنعت خسته کننده نیازمند این است که خیلی بیشتر به محتوا و SEO فکر کنید، شدیداً روی استراتژی محتوا و توسعه دادن آن تمرکز کنید.

برای ساخت محتوای موفقیت آمیز برای صنایع خسته کننده- و یا صنعت خسته کننده، برای این موضوع- باید بررسی کنید و ببینید که چه کسانی آن را به اشتراک گذاشته و چه کسانی به این لینکها وصل می شوند، و چه کسانی آنرا مطالعه نمی کنند، یک محل مناسب برای جمع آوری این اطلاعات این tweet می باشد:

من متوجه ذهنیت کسی که این محتوا را ساخته است نمی شوم–> و یا کسی که لینکهایی را به این محتوا ایجاد می کنند. اول تعریف لینک opps، سپس ساخت محتوا برای سرویس دادن به آنها.

بنابراین وقتی مشاغل در حال تقلا برای ایجاد محتوای صنایع مربوط به خود هستند، این اشتباهات به چشم خواهد خورد:

مشخص نیست که محتوایی که می سازند دقیقاً برای چه کسی است ( شخصیت های استراتژی محتوا)

اهداف مشخصی وجود ندارد(ترافیک، لینکها، تغییرات و غیره…)که به خوانندگان نسبت داده شده باشد، بنابراین اندازه گیری موثر آنها برای بررسی های بیشتر امکان پذیر نیست.

آنها در حالی که ارزش تقویت محتوا را نادیده می گیرند، به صورت کاملاً بی طرف فکر می کردند که محتوای ویروسی تنها گزینه ی باقی مانده است.

تنها، این سه عنصر بد هستند؛ کنار هم قرار دادن  اینها، به هر حال، مثل هجی کردن کلمه ی عذاب برای برند شما می باشد.

اگر اینکه محتوای شما متعلق به چه اشخاصی واضح نباشد، بهترین چیزی که می توانید برای آن امیدوار باشید این است که گاهی اوقات شما اطلاعات اعضاء خود را می سازید و به اشتراک می گذارید از مخاطبینی که شما حضور آنها را سودمند می دانید، اما ممکن است که شما قدرت رسیدن و برقراری تعامل با آنها را با فرکانسی که مورد نیاز است تا محتوای بازاریابی را موفق کند؛ نداشته باشید.

اهداف، یا کمبود هرچه که به آن وابسته است، غول واقعی ساخت محتواست. مشکلی که حتی برای صنایع خسته کننده بدترین چیز به حساب می آید، این است که تمامی فشار تحویل محتوا روی وسیله ی نقلیه است که به این ترتیب در معرض دید افراد خیلی زیادی قرار می گیرد و خیلی ساده امکان جلب توجه و مقداری کمتر امکان بدست آوردن تعاملات وجود دارد.

برای همه ی افرادی که به محتوای ویروسی عادت دارند، این ناراحت کننده است که بازاریابهای خیلی کمی در این مورد صادق هستند: معمولاً ساختن بسیار سخت است، پیش بینی غیر ممکن است و معمولاً ارتباطات خیلی خیلی کمی جهت گفت و گو با اکثر مشاغل وجود دارد.

چیزی که من به آن رسیده ایم این است که کسب و کارها، بدون در نظر گرفتن category، تقلا برای ساخت محتوای ارزشمند، به من این باور را داده است که محتوای صنعتی خسته کننده ای وجود ندارد، فقط محتوا خسته کننده می تواند باشد.

” هنگامی که ما برچسب “خسته کننده” را به یک محتوا نسبت می دهیم، این موضوع را پذیرفته ایم که ایده ای در مورد بازاریابی یکسری چیزها نداریم.” گفته شده توسط  Richard Baxter

حالا که فهمیده ایم که چه موانعی برای ساخت محتوا برای هر صنعتی از جمله صنایع خسته کننده وجود دارد، زمان آن رسیده است که با راه حل روبرو شویم.

یک لینک را که موجب می شود که به ذهنیت دسترسی داشته باشید را گسترش دهید.

مقاله های خیلی زیادی روی وبسایتهای مرتبط در ارتباط با چگونگی ساخت محتوای صنایع خسته کننده وجود دارد، برخی از آنها روی خیلی از وبلاگها قابل دسترس هستند.

اما به نظر من، اشکالی که به همه ی آنها وارد است این است که همه آنها روی اینکه “محتوا بایستی چه چیزی را به وجود بیاورد” تمرکز کرده اند، نه روی اینکه چه چیزی برای ارتقاء توسط محتوا ارزشمند است و اینکه چگونه افرادی را که می توانند به ارتقاء محتوا کمک کنند، مشخص کنند و سوم اینکه چگونه بایستی از محتوای صنعت خسته کننده لینک را بدست آورد.( به خاطر داشته باش که بیشتر محتواهایی که خوانده می شوند هرگز به اشتراک گذاشته نمی شوند؛ و اکثر محتواهایی که به اشتراک گذاشته می شوند هرگز در همه ی جاهای به اشتراک گذاشته شده؛ خوانده نمی شوند؛ و برخی از لینکهایی که به محتوا منتهی می شوند خیلی زیاد به اشتراک گذاشته نشده و خوانده نمی شوند.)

به همین دلیل است که سازندگان محتوای صنایع خسته کننده باید مفاهیمی را که بیشتر خواننده و بیشترین به اشتراک گذاری محتوا را دارند دور بریزند،تمام تمرکز خود را روی ساخت محتوایی که بتواند لینکهایی را بدست بیاورد و همیچنین باعث ایجاد ترافیک و سیگنالهای ارتباط اجتماعی در سایتها شود، معطوف کنند.

گذشته از همه ی اینها، لینکها و گفت و گو ها اولویت اصلی را برای بیشتر محتواهای آنلاین به اشتراک گذاری شده ی کسب و کارها، از جمله به اصطلاح کسب و کارهای محلی، دارند.

اگر شما برای ساخت بدست آورنده ی لینک، تولید کننده ی ترافیک محتوا برای کسب و کارهای صنایع خسته کننده، آماده هستید این نکات را در مثال خیالی از تعمیرکار خودرو RZ Dallas، یک فروشگاه خودرو Texas دنبال کنید.
با بازار Dallas-Forth Worth بزرگ و رقابتی بودن، RZ تخصص خود را به تعمیر Storm محدود کرده است، به طور اصلی آسیب hail، که در این حوزه بسیار بزرگ است. حتی با تمرکز محدود شده، آنها همچنان رقابت خیلی سختی با بازیکنان اصلی vertical از جمله MAACO دارند.
به نفع کدام برند است، هرچند، این وب سایت بسیار مستحکم است و یک نسخه ی چاپی از نویسندگان غیر وابسته قوی به تولید محتوا کمک می کنند.
به خاطر داشته باشید، آن سه مشکل که در بالا عنوان کردیم_ عدم وجود هدف، عدم وجود نظم و ترتیب، عدم تمرکز در تقویت_ حالا ما اینها را برای بهترین استفاده کنار هم قرار داده ایم تا باعث شود که اهداف اصلی ما موجب ایجاد ترافیک ، لینکها و تغییرات شود.
اهداف درست را انتخاب کنید.
برای RZ، ساده است که، کسب و کار( مشروط به اینکه موجب ایجاد تغییرات شود) اما او فهمید که بایستی تا مصرف رسانه هایی که بابت آنها هزینه شده است و در کارت نیست، صبور باشد.
بنابراین، او با شریک خود نشست، و آنها به عنوان راه حل به پنج مورد قابل اجرا دست پیدا کردند، اهداف مهم:
1. افزایش ترافیک روی وبسایت- او ذکر کرد که زمانی که ترافیک افزایش پیدا کند، او کار خود را انجام داده است.
2. تماسهای تلفنی بیشتر-  اگر آنها مشتریان تلفنی بدست بیاورند، شانس بسته شدن فروش 75% می باشد.
3. هر هفته یک پست وبلاگ روی سایت – بیشتر چیزهایی که او پست می کرد موجب افزایش بیشتر ترافیک، بازدیدها و تماسهای تلفنی می شد.
4. لینکهایی از کسب و کارهایی در این حوزه – این ساختگی نیست. او اهمیت لینکها را می داند، که وقتی از یک شرکت بزرگ می آیند که می توانند به کسب و کار شما ارسال شوند، خیلی بهتر هستند.
5. ارتباطات خود را در این حوزه با کسب و کارهای کوچک و متوسط که رقابتی با آنها ندارید، گسترش دهید تا به این ترتیب پیشرفت کنید و وقایعی به وجود بیاید و …

مخاطبین را بشناسید

بسیاری از کسب و کارها وبلاگهای خیلی زیبایی ایجاد می کنند که ممکن است باعث ایجاد ترافیک شود اما فروش خیلی زیادی را موجب نمی شود. RZ در دام این تله نیفتاده است و همه اش به دلیل شناخت مخاطبین و کسانی است که دوست دارند با او کار کنند.

خوشبختانه، منشی آنها یک نگهبان خیلی منظم و دقیق است، که آنها را قادر ساخته است یک حساب کاربری از شخصیتهایی که مورد هدف قرار گرفته اند با توجه به مشتریان قبلی آنها، بسازد.

افراد بین 21-35 سال

رانندگان کامیون که کمتر از چهار سال است که به این کار مشغول هستند.

افرادی که درآمد بین 45,000$-59,000$ دارند.

افرادی که در شرکتهایی با بیش از 500 کارمند کار می کنند.

افراد فعال در شبکه های اجتماعی، مخصوصاً Facebook و Twitter

افرادی که از اطلاعات آنلاین بیشتر استفاده می کنند..

افرادی که توسط یک دوست یا همکار ارجاع داده شده اند.

این اطلاعات ارزشمند گسترش پیدا می کنند و به او در ساخت محتوا کمک می کنند. مهم تر اینکه این قطعات یک تصویر واضح به او می دهد که او را متوجه می کند بایستی در جستجوی چه اشخاص و یا مشاغلی باشد و محتوا را بر اساس نیاز تقویت کند.

PR و توسعه دادن: موتورهای تقویت شما

RZ  مجهز به اهداف و دانش مخاطبین خود می تواند روی توسعه و تقویت، تمرکز کند و روی این موارد فکر کند…

چه کسی و یا چه چیزی روی مخاطبین اصلی تاثیر می گذارد؟

با توجه به محتوایی که به آنها کمک می کند چه چیزهایی را می تواند به مخاطبین خود ارائه دهد؟

چه محتوایی از نظر آنها می تواند به اندازه کافی برای به اشتراک گذاری و لینک دادن مناسب باشد؟

مخاطبین آنها با چه چالشهایی روبرو می شوند که آنها قادر به کمک کردن آنها در آن زمینه هستند؟

چگونه کسب و کار آنها می تواند بخشی از سایر کسب و کارها باشد تا به این ترتیب برای افزایش شریک از آنها کمک بگیرند؟

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید