صنایع غذایی و کشاورزی
برای بازاریابی محتوایی درباره صنایع غذایی» باید موارد زیر را در نظر بگیریم
بازار شناسی : شناسایی و بررسی صنایع و کسب و کارهای مرتبط با صنایع غذایی.
محصول شناسی : شناسایی خدمات و محصولات متنوعی که مرتبط با صنایع غذایی در بازار عرضه می شود.
رقیب شناسی : شناسایی رقبا و وب سایت های خارجی و داخلی موفق و بررسی ایده ها و عملکردهای آنان.
مخاطب شناسی : شناسایی مخاطبان محتواهای مربوط به صنایع غذایی و طراحی پرسونای مخاطبان.
موضوع شناسی : شناسایی کلمات کلیدی و موضوعاتی که مردم در ارتباط با صنایع غذایی جستجو می کنند.
منبع شناسی : شناسایی منابع محتوایی در زمینه صنایع غذایی برای مطالعه نویسندگان.
فرصت شناسی : شناسایی شکاف های محتوایی (Content Gap) و بهره گیری از این فرصت ها.
روش شناسی : مطالعه، مشاوره و شناسایی جدیدترین و موثرترین روش های بازاریابی محتوایی.
ابزار شناسی : شناسایی ابزارهای کاربردی برای تولید، انتشار و بهینه سازی محتوا.
ایده پردازی : یافتن ایده های خلاقانه و هدفمند برای تولید محتوا در زمینه صنایع غذایی.
برنامه ریزی و اجرا : اولویت بندی، بودجه بندی و زمان بندی هدفمند برای تولید و انتشار محتوا.
ارزیابی عملکرد : بررسی روند اجرای برنامه ها و میزان اثربخشی محتواهای منتشر شده برای رسیدن به اهداف.
چرا تولید محتوا در صنایع غذایی و کشاورزی مهم است؟
پاسخ به این سوال ساده است. چون این صنعت طرفداران زیادی دارد و تقاضا در این زمینه بسیار است. (طرز تهیه غذاهای مختلف)( میزان کالری )( جزئیات تغذیه مواد غذایی)( تزئینات غذا)(رستوران های معروف شهرها و کشورهای مختلف)( معرفی غذاهای سنتی مناطق گوناگون ) از جمله کلماتی است که به وفور در موتورهای جستجو تایپ می شود.
صنایع غذایی و کشاورزی از جمله صنعتهای پررقابتی است که برای موفقیت در آن به چیزی بیشتر از روشهای بازاریابی معمول نیاز دارید. دوران پخش آگهیهای تبلیغاتی از تلوزیون و نصب بیلبوردهای بزرگ مدتهاست گذشته، هرچند چنین روشهایی هنوز برای صنایع غذایی جواب میدهند، اما حتی این مدل از تبلیغات نیز به خلاقیت نیاز دارد.
مراحل بازاریابی محتوایی برای صنایع غذایی
تجزیه و تحلیل بازار محتوای صنایع غذایی
بررسی فرصت های محتوایی
شناسایی روش ها و ابزارهای بازاریابی محتوایی
ایده پردازی، برنامه ریزی و تولید محتوا
ارزیابی عملکرد بازاریابی محتوایی